Високата инфлација веќе во голема мера ги промени навиките на потрошувачите ширум светот и ќе продолжи да ги менува, како што стојат работите сега и во иднина.
Ова го покажува истражувањето на консултантската компанија PwC, кое беше спроведено на крајот на минатата година на примерок од 9.180 потрошувачи од 25 земји, а резултатите беа објавени во четвртокот.
Потрошувачите во страв за нивната лична финансиска состојба
Резултатите се такви што треба да ги загрижат трговците. Имено, дури 69 отсто од потрошувачите велат дека се воздржуваат од купување работи што не ги сметаат за неопходни за живот, а 90 отсто од потрошувачите велат дека веќе штедат.
Половина од потрошувачите се загрижени или многу загрижени за нивната лична финансиска состојба. Повеќето потрошувачи очекуваат намалување на трошоците во следните шест месеци бидејќи едноставно имаат намера да трошат помалку.
Најголеми жртви на инфлацијата се луксузните производи, модата и патувањата
Меѓу најголемите жртви на високата цена на живот се луксузните стоки, модата и патувањата, покажуваат истражувањата.
53 отсто од потрошувачите имаат намера да ги намалат трошоците за луксузни производи во следните шест месеци, 41 отсто од потрошувачите ќе посветат помалку внимание на модата, додека 43 отсто од потрошувачите имаат намера да го намалат патувањето.
Значителен пад треба да се забележи и кај виртуелните интернет активности, чија потрошувачка имаат намера да ја намалат 42 отсто од потрошувачите, покажува истражувањето на PwC.
Сè повеќе луѓе купуваат акции
Од друга страна, потрошувачите најмалку планираат да ги намалат трошоците за прехранбени производи. Но, загрижува фактот што речиси четвртина од испитаниците, односно 24 отсто од нив, имаат намера да ја намалат и оваа основна потрошувачка.
Во пораст е и купувањето акции. Имено, речиси половина од испитаниците, или 49 отсто од нив, велат дека купуваат производи на специјални промотивни кампањи, 46 отсто од испитаниците велат дека се обидуваат да најдат трговец на мало што нуди подобра вредност за парите, а 40 отсто од нив ги споредуваат цените помеѓу продавници преку Интернет. Многумина купуваат и на големо, за да заштедат пари.
На однесувањето во услови на инфлација влијае и демографијата
Инаку, најголема загриженост покажува генерацијата Х, чии 47 отсто членови се загрижени што ќе донесе утре. Затоа оваа возрасна група ја ограничи својата потрошувачка.
Припадниците на повоената генерација, „бејби бумовите“ се загрижени до одреден степен, односно загриженост изразуваат 33 отсто од нив. И ја ограничуваат потрошувачката.
За разлика од нив, милениумците се загрижени, но не го менуваат своето однесување, истакнува PwC.
„Кризата предизвикана од растот на трошоците за живот има значително влијание врз начинот на кој купувачите купуваат, и во продавниците и на Интернет. Како што растат цените, потрошувачите ширум светот ги намалуваат несуштинските трошоци и трошат повеќе време барајќи поевтини алтернативи“, рече Сабине.
Постојат производи за кои клиентите се уште се подготвени да платат повеќе
И покрај ова, потрошувачите велат дека се уште се подготвени да платат повеќе за одржливи категории на производи.
Така, 78 проценти од потрошувачите се подготвени да платат повеќе за производ што се произведува локално, 77 проценти од нив се подготвени да платат повеќе за производ што е направен од рециклирани, одржливи или еколошки материјали, а 75 проценти за производ произведен од страна на компанија позната по своите етички деловни практики, заклучи во PwC.