Часовните тарифи во авто-сервисите за првпат ја надминале границата од 200 евра – барем во просек, како што известува Здружението на германската осигурителна индустрија (ГДВ). Со тоа продолжува трендот кој трае веќе неколку години.
И Статистичкиот завод на Германија утврдил дека посетата на авто-сервис станува сè поскапа: помеѓу 2017 и 2024 година, одржувањето и поправките станале 48% поскапи. Осигурителните компании пријавиле уште поголем пораст.
„Просечната материјална штета на патничко возило во авто-осигурувањето во 2024 година изнесувала околу 4.250 евра – тоа е речиси 60% повеќе од 2017 година, кога просекот бил околу 2.700 евра“, изјави генералниот директор на ГДВ, Јорг Асмусен. Тоа значи дека поскапувањето е значително над општата инфлација, која во истиот период изнесувала само 24%.
Осигурителните компании ги пренесуваат трошоците на клиентите
Осигурителите во просек плаќале 202 евра по час за работи на механиката, електриката или каросеријата. Работите за лакирање биле уште поскапи – 220 евра по час.
Покрај растот на часовните тарифи, цените за поправки растат и поради сè поскапите резервни делови. Тоа значи дополнителни трошоци за возачите: ГДВ известува дека во последно време се зголемиле и премиите за осигурување.
Електричните автомобили најчесто чинат повеќе
Поправката на електрични автомобили обично чини уште повеќе. Според анализа од 2024 година, Декра утврдила дека поправките на електрични возила стари од три до десет години се околу 10% поскапи од оние на возила со мотор со внатрешно согорување од истата возраст. Тоа, меѓу другото, се објаснува со тоа што поправките на електрични автомобили бараат повеќе работа.
На пример, кај овие возила за повеќето работи мора да се исклучи електричниот напон – дополнителен работен чекор. Освен тоа, механичарите мора да имаат дополнителни квалификации за работа во области со висок напон.
389 евра годишно за поправки на автомобил
Анализата на трошоците за поправки од ГДВ ги опфаќа сите извештаи од Декра направени по приватни и осигурителни налози во периодот од 2017 до 2024 година, под услов да бил издаден налог за поправка при изготвување на извештајот. Притоа биле земени предвид и независни и бренд-сервисни работилници.
Податоците од Статистичкиот завод се однесуваат на истиот период. Во нив се вклучени сите поправки во Германија, вклучително и оние платени приватно. Вкупно, за одржување и поправка на возила минатата година биле потрошени 22,62 милијарди евра, според податоците од заводот. Во просек, возачите потрошиле 389 евра по автомобил.