Од чекање во ред од два часа пред Ајфеловата кула во Париз до ограничување на посетителите на преполниот Акропол во Атина, толпата туристи кои летово се вратија во Европа тешко можеа да останат незабележани, пишува „Financial Times“.
И покрај силниот раст на цените, резервациите на летови за северна Европа од јуни до август се зголемени за 25 отсто во однос на претходната година, како и за 13 отсто во јужна Европа, според податоците од агрегаторот „ForwardKeys“.
Пополнетоста на хотелите на Стариот континент во јули беше само 4 отсто под нивото пред пандемијата за истиот месец во 2019 година, покажаа податоците од „STR“. Ова е и покрај растот на просечните дневни стапки на соби во туристичките жаришта како Париз, каде што се зголемија за 79% во јули оваа година во споредба со 2019-та година.
Туристичката индустрија во регионот ужива во својата најдобра летна сезона од почетокот на пандемијата бидејќи растот на американските посетители ги неутрализира ефектите од екстремната топлина и тврдоглавата инфлација.
Француската министерка за туризам Оливија Грегоар минатата недела предвиде дека најпосетуваната земја во светот ќе има корист од рекордните приходи од 64-67 милијарди евра од меѓународниот туризам оваа година по „многу добрата“ летна сезона.
Шпанија примила 47,6 милиони странски посетители во седумте месеци до крајот на јули, покажуваат податоците на националниот завод за статистика „INE“. Ова е за 21 отсто повеќе од истиот период минатата година и само 0,8 отсто под нивото од 2019-та година.
Едуардо Сантандер, главен извршен директор на Европската комисија за патувања, рече дека „и покрај економската ситуација“, економиите во регионот биле поддржани од „извонредната празнична сезона“.
Сајмон Винсент, претседател на Европа, Блискиот Исток и Африка за ланецот хотели „Hilton“, го припишува успехот на летната сезона на „отпорноста на потрошувачите и бројот на Американци“.
Се очекува Барселона да пречека 16 отсто повеќе американски посетители оваа година отколку во 2019-а година, а бројот на американски туристи во Лондон веројатно ќе порасне за 13 отсто, прогнозира „Oxford Economics“. Вкупниот број на пристигнувања на туристи во Британија и Шпанија оваа година ќе закрепне на нивоата пред пандемијата, покажуваат истите прогнози.
Во Франција, поголемата моќ на трошење на американските посетители е голем фактор за растот на приходите од туризмот.
„Овие меѓународни клиенти обично бараат луксузно сместување. Со враќањето на американските клиенти и другите посетители од уште подалеку, сигурно ќе забележиме зголемување на приходите“, коментира Дидие Арино, претседател на консултантската компанија „ProTourisme“.
Хотелите и рестораните кои се грижат за побогатите посетители имаат особено добри резултати. Во сончевиот Екс-ан-Прованс, ресторанот и уметничкиот центар „Hotel de Gallifet“ е полн цела сезона.
„Ние сме среќни што сме заштитени бидејќи многу од нашите клиенти не се такви луѓе кои треба да бидат внимателни со своето трошење“, вели Кејт Дејвис, генерален директор на ресторанот, додавајќи дека додека посетителите од САД, Австралија и Азија „се подготвени да платат 30 евра за чаша вино… ако им го понудиме на француските посетители, тие ќе си заминат“.
Силната година за секторот не се должеше само на меѓународните посетители. Операторите велат дека иако пандемискиот бум во домашните патувања се врати на понормални нивоа во оваа година, буџетската сигурност што ја нудат одморите дома помогна да се задржи побарувачката висока.
Том Џенкинс, претседател на Алијансата за туризам во Обединетото Кралство, вели дека одморалиштата во Обединетото Кралство останале полни дури и откако трендот за одмори поблиску до дома очигледно исчезнал.
Емануел Марил, директор за Европа, Блискиот Исток и Африка во „Airbnb“, вели дека има знаци дека „луѓето со ограничени економски можности претпочитаат да летуваат блиску до дома“ и додава дека „кога трошоците за транспорт се зголемуваат исто толку колку што се сега, тоа помага за задржување на побарувачката за патувања во земјата“.
Но, растот на американските туристи направи многу локални дестинации да бидат недостапни за некои семејства во Европа.
„Отидовме на кампување во Австрија две недели бидејќи тоа беше многу поевтина опција од одмор на плажа за нашето четиричлено семејство“, вели Гаја Квадри, наставничка во основно училиште која живее северно од Милано.
Екстремните горештини во јужна Европа и пожарите на грчкиот остров Родос, кои уништија 15% од земјиштето и принудија евакуација на речиси 20.000 луѓе, беа актуелни цело лето, но не ја поткопаа значително побарувачката за сончева клима во Европа.
Грција беше единствената голема дестинација во Европа каде вкупните резервации на летови меѓу јуни и август беа над нивото од истиот период во 2019-та година, со летни резервации зголемени за 10% во однос на 2019-та година, покажаа податоците на „ForwardKeys“.
Во Италија, пак, потоплиот јужен дел на земјата забележа пад на туристи за сметка на градовите како Венеција, Рим и Фиренца, кои забележаа прилив на меѓународни посетители.
Во август имало 82 милиони хотелски резервации во земјата, што е за 800.000 помалку отколку во истиот месец минатата година, покажуваат податоците на здружението „Assoturismo“. Некои експерти го припишуваат падот на крајот на времето.
Напливот на странски туристи ги оживува и старите спорови за прекумерниот туризам во некои жешки туристички места во Европа. Градскиот совет на Амстердам минатиот месец забрани влез на бродови за крстарење во пристаништето, а италијанското приморско одморалиште Портофино се закани дека ќе ги казни туристите со 270 евра затоа што премногу долго се задржуваат на преполните места за да направат селфи.
Во Венеција, враќањето на туристите го зајакнува бизнисот, но се покажува како горчливо апче за некои локални жители кои биле принудени да се преселат на друго место поради зголемените цени, толпата посетители и намалениот пристап до станови бидејќи сопствениците на имот ги изнајмуваат своите домови на туристи.
„Многу луѓе на моја возраст се селат на друго место бидејќи животот во овој град е многу тежок економски, социјално и логистички“, рече Јулија (28), чија задача е да ги спречи туристите да седат на скалите на улиците околу плоштадот Сан Марко.
Според Сантандер, важно е да се запамети дека „успехот на туризмот не се однесува само на бројот на туристи и потрошените пари“ и забележува враќање на старите проблеми, вклучително и „метеж, недостиг на квалификувани работници, пренатрупаност и последователните негативни ефекти за локалните заедници“.