Некои се подготвени да купат автомобил стар 10 години со готовина. Убедени се дека добро поминале, бидејќи е увезен од Швајцарија, а поминал само 150.000 километри, каросеријата е во добра состојба. Меѓутоа, дали купувањето користен автомобил е добра одлука, само автомеханичар знае.
„Кога ќе ја видам километражата околу 150.000 километри, првото нешто што ми паѓа на памет е дека километражата е вратена. Потоа го отвораме капачето за масло да видиме дали е фатено бело или не, капачето за вода да видиме дали има емулзија или не, ја мериме компресијата“, вели автомеханичарот Ненад Марковиќ за РТС.
Тоа може да биде само еден проблем. Документацијата може да биде различна, ако сте го купиле автомобилот од некој што не го познавате или од компанија што не го префрлила возилото на вашето име.
„Луѓето купуваат автомобил, кој е нелегален, кој е купен некаде во странство, кој се одзема кога ќе одат таму, или купуваат автомобил со променети податоци и километража, сменет мотор, број на шасија. Не можеме да решиме таква ситуација ако немаме адреса да се обратиме за „Останавте без кола и без пари“, изјави Младен Алвировиќ, уредник на емисијата САТ.
Половни автомобили во Србија и во другите балкански земји најчесто се увезуваат од Швајцарија, Германија, Белгија и други земји од Европската Унија. Ова е веќе добра препорака кога размислувате да купите автомобил. Но, цените се за 20 до 30 проценти повисоки отколку пред пандемијата. Поради се поскапите кредити во последните неколку години, граѓаните се повеќе плаќаат во готово.
„Она што е клучна е цената на автомобилот, потоа состојбата на автомобилот, до каде е возен, дали е удрен, витални делови, каков мотор и менувач има, доаѓаат и гледаат , па се мислат, па носат роднина, Кој разбира, доаѓа и гледа, ако му се допаѓа кола, купува, но ги има многу малку“, вели Борко Чаркиловиќ, кој продава увозни автомобили.
Купувањето автомобил, без разлика дали е нов или користен, не е мала работа.
Она што најмногу се бара и продава
Интересен е и податокот кои автомобили ги купуваме кога е горивото во прашање.
Купувачите најмногу се заинтересирани за автомобили со помала кубикажа. Поточно, најмногу продадени возила се со зафатнина на моторот меѓу 1.300 и 1.500 кубни сантиметри, а веднаш потоа следат возилата чии мотори не надминуваат 900 кубни сантиметри. Тоа е и очекувано, бидејќи регистрацијата е поевтина за вакви возила.
На прашањето дали е поисплатливо да се купи поевтин модел на нов автомобил или поскап модел на користен автомобил, Петар Величковиќ вели дека нема универзален одговор.
„Секој поединец треба да донесе одлука зошто му треба автомобил. На некои луѓе купувањето нов автомобил им дава сигурност, бидејќи има гаранција, можеби нема да имаат намера да го продадат во следните десет години. Има и клиенти кои се приврзани за одреден бренд“, рече Величковиќ.
Како што вели, купувањето автомобил е најголемата инвестиција по купувањето стан, а секој треба да донесе одлука за себе според финансиските можности.
Величковиќ смета дека државите треба да најдат начин да ги спречат злоупотребите како враќање на километражата при купување.
„Постојат гаранции дадени од сопствениците на возилата, гаранции за бројот на поминати километри, гаранции за моменталната техничка состојба на автомобилот, гаранции за законитоста. Има начини на кои можеме да ја провериме историјата на автомобилот“, истакна Величковиќ.
Кога станува збор за хибридните автомобили, тој вели дека нивната популарност расте и забележува дека не се скапи за одржување.
Кога станува збор за електричните автомобили, тој вели дека годишните трошоци за одржување се околу 200 евра, што е многу малку во споредба со половните автомобили, кои потенцијално може да бидат многу скапи за одржување.
Тој додаде дека се уште не се наплаќа полнење на електрични автомобили, туку само паркирање.
На прашањето дали некој оди на море во Грција со електричен автомобил, ќе има каде да го наполни, Величковиќ вели дека ќе има каде да го полнат и дека сега треба подобро да се испланира патувањето.